visit in downtown san josé

Idag träffade jag en av de svenskarna som är här just nu. Hon heter också Johanna och kommer från Luleå (vadå liten värld - för er som inte vet det är jag född i Luleå och bodde där till jag var 3 år). Vi träffades i downtown San José och gick runt på stan en stund. När jag sen skulle åka hem så skulle jag åka buss själv för första gången här.

Först var jag helt lugn och sa hejdå till Johanna men sen kom problemen. Det tog mig 30 minuter att hitta rätt buss och ganska hög puls på det. Mycket folk och jag som ensam svensk ska försöka hitta rätt buss när det finns hur många busshållplatser som helst att välja på och så ofantligt många bussar.
Min gick från en bakgata så från början var jag inte ens på rätt väg, lyckan var ändå gjord när jag kom på rätt buss.

Imorgon ska Isabellas 6 årsdag firas, det börjar med frukost på sängen imorgon bitti halv sju. Sen ska jag vara barnvakt åt Mattias fram till lunch. 

Take care!
Freja

Kommentarer
Postat av: Anita Backlund

Hej Johanna!

Nu får du nog en oväntad kommentar – från en tant som har fått tillgång till din blogg-adress genom din mamma! Jag har nu möjlighet att följa din resa och dina äventyr och se bilderna på naturen som är så olik vår. Det känns spännande även för mig!!

I morse har du nog sjungit och grattat 6-åringen med frukost på sängen. Vad ingår i en sådan frukost? Och hur ser en vanlig vardagsfrukost ut?

Är du bjuden på ännu ett överdådigt barnkalas nu? Det förra du var med på lät rätt överdrivet, tycker jag.

Så trevligt att du har fått en svensk Johanna-kompis. Har du/ni några möjligheter att komma i kontakt med ”infödda” ungdomar i din ålder?

Ha det nu så bra!

Kram,

Anita Backlund

2011-03-10 @ 17:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0