piñaaata

Dagen har bestått av promenad, kalas och middag. Mattias var bjuden på ett kalas från en tjej som går på samma dagis som han. Det var definitivt det sjukaste kalaset jag varit med om, det var inte precis som Sveriges där man får lite fika och så kanske man leker någon lek. Höjdpunkten på de är väl kanske godispåsen i slutet.

På det här kalaset var alla föräldrar med och kalaset tog plats i en lokal som hade massor av uppblåsta rutschbanor (hur skriver man? det var iaf som våra hoppborgar fast rutschbanor), klättervägg, nästan som rum med saker som småtjejer älskar (halsband, glittriga sjalar, you name it) och ansiktsmålning. Föräldrarna satt vid bord under tiden och fick små appetisers att äta. Sedan kom det pizza. Magnus trodde att det kunde kosta omkring 5-8000 kronor och en Costa Ricans medellön i månaden är ungefär 5000 kronor. Hur sjukt är inte det då? En månadslön till barnets kalas, woho! Nu tror jag inte att just de här föräldrarna tjänade det, men ändå.

Det hela slutade med att födelsedagsbarnet skulle slå sönder en Piñata i form av Askungen. Alla barnen wen´t nuts och sprang runt och samlade på sig så mycket som möjligt. Utom Mattias som istället för att plocka godis till sig själv gick och gav alla de andra barnen. How cute?

Jag hoppas att ni förstod lite av vad det innebar, lite svårt att förklara..
Fråga annars!

Puss&Kram




Kommentarer
Postat av: frida

Det kalaset lät ju fett kul!! haha .. oj vad rolgit! men dyrt, JA! nåväl, jag tycker att du skriver allt man vill veta :) det är roligt att läsa! <3 puss

2011-03-07 @ 12:26:24
Postat av: Anonym

var på typ likadant kalas för min "värdsyster" i USA. sjukt kul att leka runt haha

2011-03-18 @ 11:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0