manuel antonio

Hola!

Jag är som sagt hemkommen ifrån stranden nu. Jag önskar att jag kunde visa maaasssor av bilder men nu är det så att jag glömde sladden till min kompaktkamera när jag åkte hit så det blir lite svårt att lägga in de. Jag ska höra med Magnus om han kan tänkas ha en sladd och då lovar jag att de kommer upp här så snabbt som möjligt!

På fredagen avgick iaf bussen ifrån San Josés busshållplats klockan 6, grymt tidigt. Vi kom fram till Quepos (en stad som ligger ca en kvart från Manuel Antonio) vid tiotiden och då sökte vi upp ett hostel på en gång. Första gången jag bodde på ett hostel och det var helt klart en ny upplevelse. Både jag och Johanna var ganska överens om att mannen (läs gubben) som ägde hostelet var konstig, en blandning mellan mysig och speciell.
Sedan drog vi oss till stranden ganska snabbt och spenderade resten av dagen där. På kvällen lagade vi mat och så satt vi och pratade ute på gatan. Riktigt mysigt!

Lördagen innebar ett besök i Manuel Antonios nationalpark, så vacker! Vi lade oss först på en strand och blev ganska snart besökta av tvättbjörnsliknande djur (kommer inte ihåg vad de egentligen heter på spanska) och 10-15 apor. Det var helt galet så jag och Johanna bestämde oss för att gå runt och kolla i resten av parken. Jag hoppas verkligen att jag kan visa bilder därifrån, det är något alla borde se!

Efter våran promenad tänkte vi ta det lite lugnt vid en av stränderna inne i nationalparken men då attackerade tidvattnet och sköljde över Johannas kläder. Hon hann iaf rädda kameran och andra viktiga saker. Så den lugna stunden slutade istället med att vi lämnade parken. Även denna kväll spenderades i två stolar ute på gatan, så skönt och varmt.

Söndagen innebar hemfärd men vi hann med stranden några timmar iaf.

Även om helgen var bra på många sätt och vis så kändes det otroligt skönt att komma hem till San José igen och krama om min Costa Ricanska familj.

Hoppas att ni får en riktigt trevlig vecka!
Kram Freja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0