Mucho gusto

Två dagar till har passerat och det har hänt mycket! För er som inte orkar läsa detta kommer det komma bilder imorgon eller nästa vecka någon gång.

Från att i torsdags inte veta så mycket vad jag skulle göra under min tid här i Costa Rica. Till att i fredags veta nästan allt (okej, där tar jag i men). Nu är planen att jag ska vara på Isabellas skola tre dagar i veckan (måndag, onsdag och fredag) och hjälpa till på deras dagis. Det är femton barn som är mellan 2 och 3 år gamla, de har blivit inskolade nu under de två senaste veckorna, men det är fortfarande mycket gråt efter mamma och pappa. Så där behövde de extra hjälp, och det känns jätteroligt!

Sedan är tanken att jag tisdag och torsdag ska gymma på ett gym ganska nära härifrån (gångavstånd), så jag kommer ha fullt upp - i like it.
Under fredag eftermiddag åkte jag Karla och barnen till ett café och fikade, ett café som var uppdelat mellan barnfamiljer och andra. I barnfamiljsavdelningen fanns det en fin lekplats som Isabella och Mattias älskade att leka i.

På kvällen hade vi bf och då åkte jag, Magnus och Karla till ett köpcentrum en bit härifrån och kollade på 127 hours. Mycket trevlig kväll!

Så till lördagen (fortfarande idag för mig, igår för er):
Jag och Magnus gick upp 4.40 för att klä på oss och börja resan till la cinta. Vi plockade upp en annan familj på vägen. Efter en två timmars bilfärd i höga berg var vi äntligen framme på gården. Vi började vandra upp för ett berg, under tiden såg jag vilda avocados, aprikoser och liljor - inte varje dag.

Ju högre upp vi kom desto vackrare utsikt blev det. Platsen, platsar i en av de vackraste platserna jag någonsin sett (om nu det säger någonting), bilder kommer! Vårat mission var att plocka bär som liknar björnbär men är lite surare och mindre. De plockas på buskar som liknar hallonbuskar. En vandring som jag trodde från början skulle vara ganska kort men visade sig vara lång och brant. Till slut kom vi tillbaka med fulla påsar av bär. Vi fick ta med oss en påse (!!) avocados och fina äpplen.

Nu trodde jag att utflykten var över och det var dags att åka hem, men så fel jag hade. Istället åkte vi bil ännu längre bort på den sämsta vägen jag någonsin åkt på. Vägen hade sjunkit undan på ett x antal ställen och stupet nedanför skulle ha inneburit döden. Minsta sagt spännande. Till slut kom vi fram och jag insåg snabbt att det var värt det.

Mitt i Costa Ricas djupaste skogar fanns det en restaurang med konceptet att man skulle fiska sin egen mat. Jag som gillar att fiska blev glatt överraskad och satte igång på en gång. Man fick betala per fisk man tog upp och vi var fem, så det innebar att man skulle ta upp fem fiskar. Jag och Magnus tog upp två var eftersom den andra familjen inte var lika intresserade. Vem tror ni vann största-fisk tävlingen?! JAG!! Inte helt fel att vinna mot två andra killar (eller ska jag skriva män). Lycka :D

Hemfärden gick bra och sedan när vi kom hem bytte jag om snabbt och så åkte hela familjen till en pizzafest. En som har jobbat på Pizza Hut förut gjorde extremt goda pizzor så nu är jag såå mätt.

BRA DAG!
Nu är jag extremt trött så ni får bortse från stavfel och konstiga meningar ;)

Freja

Kommentarer
Postat av: josefine

Gud vad spannande allt later och vad kul att du vet lite mer du ska gora! Vill se bilder nu nu nu :) Karlek till dig!

2011-02-20 @ 12:22:20
URL: http://sistersinthai.blogg.se/
Postat av: sveddo

va allt låter härligt! längtar tills man får se bilder.. tänker på dig snygging!

2011-02-20 @ 16:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0