sweetly broken

Gårdagseftermiddagen spenderades hos Christina, barnens mormor. Vi lekte och hade picknick, mysig eftermiddag. Sedan på kvällen lagade vi Empanadas. Jag vet inte om jag har skrivit om de tidigare men det är iaf typiskt Costa Ricanskt. De ser ut som piroger egentligen men degen runt fyllningen är gjord på majsmjöl och vatten. Fyllningen är valfri men de vi gjorde igår innehöll carne mechada (sakta kokat kött som sedan delas i strimlor, goottt!) och starka bönor. Jättegott! Jag tog lite bilder så jag ska försöka lägga upp de lite senare.

Idag har jag och Karla varit och kollat på nya skolor till Isabella, eftersom de inte rikigt är nöjda med den de har nu. Vi hittade ingen som vi riktigt fastnade för så vi får se. Nu har jag precis duschat och ikväll ska jag och några andra svenskar träffas.

Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0